Wij vragen uitdrukkelijk om de rust in de dreven te bewaren. Breng je je kindertjes naar school of kom je ze halen? Kom je naar een ouderavond of een schoolevenement ’s avonds of in’t weekend?

Parkeren kan aan het station van Wijgmaal, aan sporthal Ymeria of op het kerkplein (opgelet op maandag vindt de wekelijkse markt daar plaats officieel van 15u tot 19u). Dit geldt ook voor oma’s en opa’s, nonkels en tantes… Men zegge het voort!

Onze school is er één met veel troeven. Zo is ze onder andere gelegen in een groene, en autoluwe, en veilige omgeving.

De stad Leuven heeft hard gewerkt om het wegdek van de dreef weer in topvorm te krijgen. Ook zal de stad nog zorgen dat de aansluitingen van de dreef met de andere straten veiliger worden.

Zo komt aan de Acht Meistraat een duidelijke oversteekplaats en
het stationsplein krijgt een tijdelijke proefopstelling.

Met het nieuwe wegdek is ook de ‘status’ van de dreef aangepast. De dreef is nu een ‘woonerf’. Dat wordt aangegeven met dit bord:

Belangrijke regels in een woonerf

Aan het begin en het einde van de schooldag is de omgeving rond de school helaas veel minder autoluw. Veel van de kinderen worden gebracht en gehaald met de auto. Spijtig genoeg worden bij het parkeren niet altijd de verkeersregels gerespecteerd.

Dit zorgt voor hinder voor de buren en soms zelfs onveilige situaties. Vooral in de Acht Meistraat en de Watermolenstraat. Deze straten zijn op dit moment enkel geschikt om als ‘kiss & ride-zone’ te gebruiken, je kan je wagen hier niet achter laten. Voor het kortstondig parkeren van jouw wagen om je kind naar de school te begeleiden, zijn deze straten niet geschikt.

Om een oplossing te bieden aan alle ouders die hun wagen moeten parkeren om hun kind naar school te kunnen begeleiden, heten we vanaf nu iedereen van harte welkom op de parking van de Ymeria-site. Deze ligt op slechts een paar minuten wandelen van onze school. Deze parking is voldoende groot zodat iedereen hier kan parkeren. Hiermee vermijden we zoekverkeer en parkeerovertredingen in de buurt van de school. De buren van de school zullen jullie dankbaar zijn.

Hieronder vind je een plannetje van de Ymeria-parking en hoe je naar onze school kan wandelen. (Klik om te vergroten)

Ook de parking van het station van Wijgmaal kan je als ‘kiss & ride-zone’ gebruiken om je kind af te zetten, vanwaar het veilig door de dreef naar school kan wandelen.